ישעיהו ליבוביץ - Yeshayahu Leibowitz

פרטי הספר
ליבוביץ- כופר או מאמין?
מיכאל ששר
הוצאת כתר, 2002
הגדל תמונה
מיכאל ששר, מתלמידיו המובהקים של ישעיהו ליבוביץ, מחיה בספר זה את תורתו של הוגה הדעות הדגול, שלחה לא נס בם לאחר מותו (ב- 1994 ). הספר כולל ראיונות אחרונים עם ליבוביץ על עתיד העם והמדינה; הלכה ודמוקרטיה; יהדות, נצרות ומדע; והתנ"ך על פי ליבוביץ. פרקים נוספים דנים במקומו של ליבוביץ בחברה הישראלית, כמעורר ומתסיס וכבר - פלוגתא חריף של דוד בן - גוריון, חוקר הקבלה גרשם שלום, השופט חיים כהן ואישים אחרים. כמו כן נסקרים רוב ספריו של ליבוביץ וספרים שכתבו אחרים עליו וכן פרשיות שונות הקשורות בו, כמו קבלת - אי - קבלת פרס ישראל, התפטרותו - אי - התפטרותו מן האוניברסיטה העברית וסירובן של ערי ישראל (ירושלים, תל אביב וחיפה) לקרוא רחוב על שמו "בשל התבטאויותיו השנויות במחלוקת" ("דיסכותל", "יודו - נאצים", "פרוסטיטוציה של הדת" ועוד).

מיכאל ששר (שרשבסקי) קנה לו שם בספריו עם ועל ישעיהו ליבוביץ, שזכו לתפוצה של עשרות אלפי עותקים בארץ ובחוץ לארץ וכן בסדרת ספרי שיחות עם שופט בית המשפט העליון חיים כהן, אדגר ברונפמן (איל ההון היהודי ונשיא הקונברס היהודי העולמי) ושר התיירות רחבעם זאבי (גנדי), שנרצח ב- 2001 .

ליבוביץ - כופר או מאמין? הוא ספרו הח"י (18). כמה מספריו תורגמו בם לאנגלית, צרפתית, גרמנית וצ'כית. ששר שימש, בין היתר, יועצו של נשיא המדינה פרופ' אפרים קציר, עוזרו של משה דיין (כשר הביטחון) וקונסול ישראל בניו יורק.




חזרה לרשימת הספרים